Pakruojo vaikų lopšelio-darželio „Vyturėlis“ ugdymo modelio šerdis – patirtinis ugdymas, kai vaikas mokosi ne tik klausydamasis, bet visų pirma veikdamas, tyrinėdamas, stebėdamas ir kurdamas. Ugdymo procese kiekviena patirtis tampa prasmingu atradimu, padedančiu vaikui pažinti save, aplinką ir pasaulį.

Ką reiškia patirtinis ugdymas?

Patirtinis ugdymas – tai procesas, kai vaikas aktyviai įsitraukia į ugdomąją veiklą, remiasi savo jutiminėmis, emocinėmis, pažintinėmis, kūrybinėmis ir socialinėmis patirtimis. Vaikai:

  • stebi reiškinius ir reiškia mintis apie juos;
  • eksperimentuoja ir ieško atsakymų;
  • klysta ir mokosi iš klaidų;
  • tyrinėja gamtą, medžiagas, save ir kitus;
  • kuria ir išbando idėjas per žaidimus, projektus, kūrybines dirbtuves.

Mūsų principai

  • Vaikas – aktyvus kūrėjas, o ne pasyvus klausytojas.
  • „Čia ir dabar“ akimirka – svarbiausia mokymosi terpė.
  • Ugdymas vyksta natūraliose aplinkose: lauke, grupėje, bendruomenėje.
  • Vaiko klausimai, smalsumas ir idėjos – pagrindas ugdymo turiniui.

Kaip įgyvendiname patirtinį ugdymą?

  • Tyrinėjimai: vaikai stebi gamtą, matuoja, lygina, analizuoja, piešia, aptaria.
  • Projektinė veikla: ugdymo turinys kuriamas pagal vaikų iniciatyvas, klausimus, gyvenimo aktualijas.
  • STEAM metodai: praktinės veiklos apjungia mokslą, technologijas, inžineriją, meną ir matematiką.
  • Kūrybinės dirbtuvės: vaikai kuria konstrukcijas, meninius darbus, kulinarinius gaminius, pasitelkdami įvairias medžiagas ir pojūčius.
  • Veikla lauke: lauko edukacinės erdvės naudojamos ne tik žaidimams, bet ir mokymuisi: sodinimui, stebėjimams, sportui, aplinkos pažinimui.

Mokytojo vaidmuo

Mokytojas yra palydovas, stebėtojas, reflektuotojas, kuris:

  • padeda vaikams įvardyti patirtis ir emocijas;
  • skatina savarankiškai kelti klausimus ir ieškoti atsakymų;
  • pritaiko aplinką ir veiklas prie vaikų idėjų;
  • palaiko kiekvieno vaiko smalsumą ir kūrybiškumą.

Ką laimi vaikas?

  • Didesnį įsitraukimą ir vidinę motyvaciją
  • Gebėjimą kelti klausimus, spręsti problemas
  • Pasitikėjimą savimi ir savo idėjomis
  • Ryšį su aplinka, bendruomene, gamta
  • Tikrą, išgyventą pažinimą, kuris įsimenamas ilgiau

Kur gimsta tikros patirtys?

  • Grupėje, kai kuriame, tyrinėjame ar kartu sprendžiame;
  • Lauke – darželyje įrengtose edukacinėse zonose ir Pakruojo gamtos aplinkoje;
  • Bendruomenės erdvėse – parke, bibliotekoje, ūkyje ar dvaro teritorijoje;
  • Šventėse, projektuose ir kasdieniuose atradimuose.

 

 

 

 

 

Close Menu